1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w Gminnym Zespole Oświaty Pawłowice
jest Dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty w Pawłowicach, ul. Zjednoczenia 65, 43-250 Pawłowice tel. 32 4722-757, adres e-mail: oswiata@pawlowice.pl;
2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Elżbieta Borgosz – dane kontaktowe: tel. 881-720-700, adres e-mail: bhpservice@interia.pl
3. Celem przetwarzania dany osobowych jest wykonywanie przez GZO ustawowych zadań publicznych, określonych min. w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz
w innych ustawach branżowych.
jest Dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty w Pawłowicach, ul. Zjednoczenia 65, 43-250 Pawłowice tel. 32 4722-757, adres e-mail: oswiata@pawlowice.pl;
2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Elżbieta Borgosz – dane kontaktowe: tel. 881-720-700, adres e-mail: bhpservice@interia.pl
3. Celem przetwarzania dany osobowych jest wykonywanie przez GZO ustawowych zadań publicznych, określonych min. w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz
w innych ustawach branżowych.
- wypełnienie obowiązków określonych w przepisach prawa, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów dokumentacji (Dz.U. z 2017r poz. 1646)
- gdy jest to niezbędne do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym;
na podstawie zgody – wyłącznie w celu wskazanym w treści udzielonej zgody
4. Dane osobowe GZO przetwarzane są w zdecydowanej większości przypadków na podstawie ustaw. Dane mogą być również przetwarzane w celu zawarcia umowy oraz na podstawie zgody wyrażonej przez klienta GZO.
5. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
6. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin
i związków międzygminnych lub – w przypadku projektów – umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem, a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych. Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu
o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
7. Klienci GZO mają prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo uzyskania potwierdzenia przetwarzania, możliwość sprostowania i uzupełnienia danych, możliwość usunięcia danych
(w nielicznych przypadkach), ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
8. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
10. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.